duminică, 6 martie 2011

Noul A8 si atat.


Iata ca noul Audi A8 2011 a fost dezvaluit si odata cu el si detaliile. Si daca versiunea LWB (Long Wheel Base) va veni la o data necunoscuta, versiunea scurta masoara 5.137 mm lungime, 1.949 mm latime, 1.460 mm inaltime si un ampatament de 2.992 mm. Inca nu a fost dezvaluita greutatea, dar oficialii declara ca desi noul A8 este mai mare fata de actuala generatie, greutatea va fi aceeasi.
Noul Audi A8 va ajunge in showroom-urile din Europa in prima parte a anului 2010 si va fi disponibil in doua variante de motorizare: un FSI de 4.2 litri si un TDI tot de 4.2 litri.
Motorul benzina V8 de 4.2 litri dezvolta pana la 372 CP si 445 Nm la 3.500 rpm, impingand noul A8 pana la 100 km/h in doar 5.7 secunde, in timp ce viteza maxima se va opri ajutata electronic la 250 km/h. Audi spune ca la partea de consum sta cat se poate de bine cu un combinat de 9.5 litri/100 km, ceea ce inseamna o scadere cu 13 procente fata de predecesorul sau, chiar daca puterea a crescut cu 22 CP.
De cealalta parte, cel V8 TDI de 4.2 litri dezvolta 350 CP si un cuplu urias de 800 Nm disponibil intre 1.750 si 2.750 rpm, cu o acceleratie de 5.5 secunde pana la 100 km/h. Chiar daca puterea a crescut cu 24 CP si cuplul cu 150 Nm, consumul se pare ca a scazut cu 1.8 litri, mai exact a ajuns la 7.6 litri/100 km si la emisii de CO2 de 199 g/km.
Cele doua versiuni vor fi urmate la foarte scurt timp de alte doua propulsoare diesel in sase cilindri. Primul este un V6 TDI de 3.0 litri, 250 CP si 550 Nm, cu un sprint de 6.6 secunde pana la 100 km/h si un consum de 6.6 litri/100 km, iar cel de al doilea, un V6 TDI tot de 3.0 litri, dar care dezvolta doar 204 CP, tractiune FWD, consumul fiind de 6.0 litri/100 km si emisii de doar 159 g/km.
Toate versiunile vor fi echipate cu transmisie triptronic in 8 rapoarte, iar ca optiune, Audi va oferi un diferential sport, care pe versiunea 4.2 TDI Quattro va fi standard.
Intre gadget-uri ar fi de mentionat noile scaune incalzite si ventilate plus functie de masaj, o interfata multimedia MMI revizuita, suspensie pneumatice adaptive, navigatie noua, night vision assist, cruise control si functia Stop&Go.
Pana una-alta, doar noi (europenii) ne vom bucura de noul A8. Cei de peste ocean vor avea ocazia sa-l vada abia catre sfarsitul anului 2010 si doar in versiunea V8 FSI de 4.2 litri si 372 CP.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu